Wednesday, September 29, 2010

30 juta tu baik bg aku

Kaut RM30 juta anjur skim kutu
Oleh Syah Rul Aswari Abdullah

2010/09/29

SHAH ALAM: Sepasang suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini, semalam, atas tuduhan menganjurkan pelaburan wang kutu menggunakan wang pos dinamakan Program Ekspres yang dikatakan sudah mencatatkan keuntungan kira-kira RM30 juta hasil penyertaan 30,000 ahli.


DISAMAN...Sabbri dan isterinya, Rahimah keluar dari Mahkamah Majistret Shah Alam, semalam.
Sabbri Yusof, 49 dan isterinya, Rahimah Rahim, 39, pemilik World Heritage Resources, bagaimanapun mengaku tidak bersalah selepas saman ke atas mereka dibacakan di hadapan Majistret Hafizah Abdul Rajak.

Kedua-duanya didakwa menggunakan syarikat milik mereka untuk menganjurkan pelaburan wang kutu sedangkan syarikat itu berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) sebagai ejen komisen wang.

Mereka didakwa menjalankan Program Ekspres yang menyalahi Akta Kumpulan Wang Kutu 1971 di antara 1 Disember 2008 hingga 29 April lalu.

Pasangan itu berasal dari Kuala Lumpur disaman mengikut Seksyen 3 akta berkenaan yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM5,000 atau penjara maksimum tiga tahun atau kedua-duanya jika disabitkan kesalahan.

Dalam prosiding semalam, pendakwaan diwakili Pegawai Pendakwa SSM, Steve Chin Yun Cheong, manakala pasangan terbabit tidak diwakili peguam. Hafizah menetapkan 2 November depan sebagai tarikh sebutan semula kes itu.




ha ni yg aku nak kongsi sgt2 dengan korang sume...nape aku letak tajuk...30 juta tu baik bg aku...huhuhu....30 juta dengan jumlah keahlian 30 ribu...kalo org dah buat apa yg aku tgh buat sekarang mesti sekarang aku jadi CDM kot...hehehhe


hmm...maklumlah...manusia ni ghairah nak kaya cepat...mana ade kot istilah kaya tanpa berbuat ape2..kan kan kan...nampak pelik sgt2 bile wujud situasi berkenaan...kat syarikat besar pon kalo nak naik pangkat cepat sure kene perform BAIKKKK punyer...pastu ade qualification....ni tak senang2 je nak amik deposit dr public dan janjikan itu ini...HERLOWW...berpijak dibumi yg nyata ya wahai pengamal skim cepat kaya...mungkin sekarang ramai di kalangan anda terselamat...tapi lambat laun korang masuk jerat jugak....maap!!!

kepada korang yg kat luar sana...disini aku ingin sangat menasihati korang2 yg aku sayangi....kalo nak cari side income PLEASE CHECK COMPANY BACKGROUND DULU.....dah bp lame perform...pastu ape je yg produk yg komersial....yg pasti tolong check dengan BSKL adekah die LISTED ok!!!

ni cume nasihat....aku bukan ALONG tapi cume nak TOLONG seblum keadaan dah tak bule diTOLONG....maksudnya ape????seblum diut korang yg tah dah bp lame korang saving pastu korang ghairah nak labur byk bile dgr boleh cepat kaya...ha...no no no....fikir dulu seblum berbuat ye sayang!!!

tata...nak tido dulu

No comments:

Post a Comment