Wednesday, June 23, 2010

aku si SECRETARY...

as i posted above...memang aku harini jadi secretary segera tanpe ade ape2 training atau what not...huhuhuhu...terasa dah kehangatan menjadi secretary...aku bukan ape...sb bukan bidang aku kot tu sebab aku mengeluh panjang jek..huh!!!

harini aku la secretary aku la yg buat akaun dan aku lah yg monitor keje2 bos aku...hhah!!boleh byk kan tak betapa aku takde moodnya harini...ni sume aku lakukan tanpa kerelaan aku...so jadik tak ikhlasla kan???herm..no comment...im not good enough..im not clever enough..im not fast enough...but tu sume tak penting as long as we have effort to study INSYAALLAH everything will b ok soon...hope so...

so satu hari suntuk ni aku kene duduk kat dalam bilik ZITA...pick up call, amik msg, reply email, tgk jadual bos, dll....senang cter mata aku dah naik juling untuk tgk seme mende ni aku tak retiiiiiiiiiiiiiii....!!!tolong!!!(sabar2 haizan.....take a deep breathe)

"hello cik, can u pls check on MR G.... punye jadual...die boleh attend meeting ke tak??"
" i just nak tny boleh tak meeting ni i postponed pukul 7 esok sb bos i kene pgl ngan CEO "
"td i dapat email dri MR G die minta i rep die untuk meeting ptg ni..kat mane yer?boleh send calendar??"
"i nak tny dokumen yg i hantar haritu MR dah sign belum..."

boleh giler aku mcm ni!!!hahahha...biasanya aku punyer keje download data then proses payment n analysis then reporting...bukan mcm kerja2 diatas...huhuhu..CABARAN sungguh...seyes...rase geram pon ader dengan person incharge sb bercuti...tapi tula..takle ke org yg betol2 pengalaman ganti tempat die..??ni haku plak ...hadeh....frankly speaking aku tak berapa nak layan sgt MR G...sb malas...aku akan hanya bercakap dengan die dikala die kene attend meeting or kalo tak aku tak kan bercakap saja2...tak reti ahhh....

tadi MR ZUL n MR RANI lepak dalam bilik ni ngan aku...dorang saje la nak buat aku happy...tapi tula...aku punyer keje pun agak serabut...ader 1 pc 1 laptop dan 2 tepon yg perlu aku jaga....huh!!lg sekali keluhan berat....sorry guys takle nak join uoals sangat sb kebizian aku...dalam ketidaktahuan aku aku perlukan konsebtrasi yg tinggi untuk cepat pick up...

keje aku sape nak buat hoiiiii???esok deadline....gile ah...hopefully ade la keajaiban akan berlaku ptg ni...( harap2 bos aku balik la....walaupon aku seniri yg kate "akak jgn rushing sgt...take ur time..." ye ah...die p tgk org meninggal kat MELAKA kot ) die la bos yg paling understandi
yg pernah aku ader....thanks kak

harini pun patotnye aku berpuasa...tapi sebab memikirkan aku perlu byk gune tenaga aku lupakan puasa buat sementara waktu...emosi hari ni..??hanya pada kerja kot sb so far semenya ok.....aku tidak lg memikirkan tetang KAU....

okla...ngantuk sebnanya ni...nanti aku hapdet balik

No comments:

Post a Comment