Tuesday, June 22, 2010

rindu part 2

Sunday, June 22, 2008
malam yang hening..
tibe2 fikiran aku malam nih tak tenang..dari tidur aku bgn terus tulis blog nih..setiap manusia pastu ada melakukan kesalahan..tak lepaz tuh semua..kadang2 kite alpa dgn apa yg kita lakukan..
diri ini terlalu byk melakukan dosa dan kesilapan..aku pinta setiap yg ku lakukan KAU redhai YaAllah..tunjuk aku jalan yang benar dan jalan yang harus aku ikut Ya Allah..aku hanya manusia yang tahu bergantung harap padaMU..
tak kire pada siapa pun, aku mohon kemaafan dari kekhilafan diri aku..khilaf antara sedar dan tidak..pembalasan terhadap dosa2 kita akan di balas sama ada di dunia mahupun akhirat..dunia...apa ada pada dunia...dunia adalah tuntutan kita sedangkan akhirat adalah akhir zaman untuk kite sume..
tibe2 sedih malam nih..mcm2 yg aku pikir..diri seniri, keluarga, pelajaran, dan jugak kerja..

sempena sambutan hari bapa baru2 nih.. i wont miss to say "happy father's day" kat abah...i got no one in this world...selama ni pun sumenye aku bergantung pada abah..takde org lain untuk aku rujuk..walaupun aku ada abg2 tapi abah jugak yg aku nak...sume keputusan dtg dari die...tapi macam mane...kalo tibe2 org yg aku dah takde ganti dalam dunia nih tinggalkan aku..???boleh bayangkan tak macam mane aku kene hadapi semua tu...??aku mohon YA Allah supaya KAU berikanla kami kesihatan yg berpanjangan dan kebahagiaan yg berterusan kepada keluarga kami.apepun yg aku fikirkan sumenye di tangan ALLAh

sorang lg insan..yg kasih sayang tak pernah berbelah bagi walaupun aku selalu cakap "ala..ma syg angah jek" lalu die pun berkate "takde beza2..sume nye aku yg kluarkan"hehehhe...part ni susah sket..mak aku brutal abis..hihihi..aku sayang kat mak aku..tapi slalu gadoh..hehehe..besela..aku anak pompuan sorang so...ngado2 tuh lebih sket..aku tau mak aku byk kecik ati ngan aku..aku ni bkn anak teladan...so dari itu..daku berjanji untuk tanak gadoh2 lg...n kalo boleh nak jaga "baik" hati mak..semoga Allah lembutkan hatiku,perkataanku, perbuatanku dan juga tingkah lakuku terhadap 2 org yg penting dalam hidupku..amien..

opah..korang ader opah..?die merupakan org yg ke3 terpenting dalam hidup aku...mule2 no 2 tapi aku mane boleh ketepikan mak bapak aku...walaupun aku membesar dgn opah...opah pun skg asek tak sehat...sb die tau kalo atok isa dgn paklong aku tg bertarung nyawa..sakit maksudnyer...tu sume sedara aku yg dah seplo tahun aku tak jumper..semenjak dorang buat2 mcm2 pd family aku..tapi kadang2 kite kne ketepikan dendam kite dan kalo bole buang jauh2 hanya untuk kepentingan org sakit...aku la org paling sakit sekali bila abah aku...mengalami situasi tersebut..situasi ape..?itu biala menjadi rahsia keluarga kami...tapi macam amner kalo tibe2 nyawa opah di tarik..?astagfirullah...teruk nye aku berfikir mcm tu..tapi aku kne pijak pada bumi yang nyata...setiap yang hidup pasti menemui ajal...waktu yang membezakan...aku mohon supaya KAU terus beri kekuatan dan kesihatan pada opahku dalam meniti usianya yang semakin tua..amien..

kadang2 dalam hidup ni..byk yang kite tak jangke akan jadi...semoga insan yang baru aku kenal ini benar2 dapat membahagiakan ku disamping aku melihat kebahagiaan nye dan juga membahagiakannyer...dan semoga die slalu mengaanggapku seperti anak2 yg lain..amin..jg ada terpesong walau sedikit pun ..bantula aku YA ALLAH...

robbana atina fid dunia hasanah wafil ahirati hasanah wakina azabannar..amien
Posted by haizan qaseh at 9:34 AM 1 comments

No comments:

Post a Comment